Utsjekksboken - Teorien til differansetrening for SEP Erlend Våge
For deg som vil lære å fly med:
- Variabel propell
- Opptrekkbart understell
- Turbo- eller «super charged»-motor
- Trykkabin
- Oksygensystemer og nød/reserveoksygen
- Glassinstrumentering (EFIS)
- Autopilot
- En motorkontroll (SLPC – «Single Lever Power Control»).
- Analog instrumentering (for deg som kun har fløyet EFIS/glasscockpit)
- “Manuelle” motorkontroller (for deg som kun har fløyet med SLPC/FADEC).
Denne boken er for deg som har et flysertifikat, og som ønsker å utvide din kompetanse og dine ferdigheter til å fly et fly med annet utstyr og andre systemer enn det du kanskje brukte under din grunnutdannelse.
Boken er også egnet for deg som ønsker å friske opp kunnskaper.
Her finner du teorigrunnlaget for fly med:
– Variabel propell
– Opptrekkbart understell
– Turbo- eller «super charged»-motor
– Trykkabin
– Glassinstrumentering (EFIS)
– En motorkontroll (SLPC – «Single Lever Power Control»).
Innholdet i denne boken dekker det nødvendige
teorigrunnlaget til differansetrening (som spesifisert i FCL.700).
Men for at boken skal bli mer komplett, inneholder den mer enn dette.
Siden bruk av trykkabin og turbosystemer tillater flyging i større høyder, tar den for seg oksygensystemer og systemer for nød/reserveoksygen.
Glassinstrumentering/EFIS innebærer ofte flyging med en avansert autopilot. Beskrivelse og bruk av disse er derfor med.
For deg som utelukkende har fløyet med digitale instrumenter(«glassinstrumentering»/EFIS) finnes det et kapittel om dette.
Og har du kun fløyet fly med én motorkontroll (SLPC) beskrivesmagnet-tenning, innsprøytnings- og forgassermotorer og hvordan du opererer og flyr disse «manuelt».
Størrelse | XL |
---|